Poniżej prezentujemy farby do jachtów firmy OLIVA.
W ulotkach pod filamami instruktażowymi znajdują się zalecenia dotyczące malowania jachtów w zależności od podłoża (drewno, laminat, aluminium, stal) oraz informacje o zużyciu farby i wymaganej grubości powłoki.
Zachęcamy do zapoznania się z filmami instruktażowymi dotyczącymi malowania jachtów:
Malowanie jachtów i łodzi z laminatu
Malowanie części podwodnych jachtów i łodzi drewnianych
Malowanie drewnianych emelentów wyposażenia jachtów i łodzi
TABLICA JACHTOWA (pdf)
JAK MALOWAĆ JACHTY (pdf)
Farby można kupić w naszym sklepie internetowym - WEJŚCIE DO SKLEPU
Farba | Zastosowanie | Charakterystyka | Kolory | Stopień połysku |
Epinox WOOD PRIMER 12 |
Lakier epoksydowy | Lakier epoksydowy, dwuskładnikowy. Do gruntowania powierzchni drewnianych, betonowych i ceramicznych, przed właściwym malowaniem. Powłoka z połyskiem, bardzo dobrze przyczepna do podłoża, twarda i elastyczna. | bezbarwny | połysk |
Epirust ALU STEEL PRIMER 2002 | Farba antykorozyjna | Podkładowa farba epoksydowa do gruntowania utwardzana w niskich temperaturach (do -10oC). Do gruntowania kadłubów i elementów wyposażenia ze stali, aluminium i żeliwa. Powłoka wytrzymała mechanicznie, odporna na działanie wody, wody morskiej, roztworów zasad i soli, benzyn, oleju napędowego i silnikowego oraz niektórych rozpuszczalników organicznych. |
czerwony tlenkowy szary srebrzysty |
mat |
Epinox BOSMAN 54 | Farba antyosmozowa | Podkładowa farba epoksydowa. Do renowacji jachtów z laminatu w celu zapobiegania zjawisku osmozy. Jako międzywarstwa w systemach malarskich epoksydowych lub epoksydowo-poliuretanowych. Powłoka odporna na działanie wody, roztworów soli i alkaliów, ropy naftowej, oleju napędowego, opałowego i roślinnego. Pod wpływem promieniowania słonecznego odcień powłoki może ulec zmianie. |
RAL 7035 RAL 9010 |
półpołysk |
Epinox BOSMAN 77 | Farba antyosmozowa i antykorozyjna | Podkładowa farba epoksydowa grubopowłokowa, utwardzana w niskich temperaturach (do -10oC). Do renowacji jachtów z laminatu w celu zapobiegania zjawisku osmozy. Do zabezpieczania antykorozyjnego kadłubów jachtów stalowych i aluminiowych. Do samodzielnego wymalowania powierzchni wewnętrznych ładowni i zbiorników. Jako międzywarstwa w systemach malarskich epoksydowych lub epoksydowo-poliuretanowych. Powłoka wytrzymała mechanicznie, odporna na działanie czynników agresywnych, wilgoci i wody. Pod wpływem promieniowania słonecznego odcień powłoki może ulec zmianie |
czerwony tlenkowy szary popielaty |
mat |
Emapur MARINA | Emalia poliuretanowa |
Emalia poliuretanowa, dwuskładnikowa. Do ostatecznego malowania nadwodnych części jachtów i statków. Powłoka odporna na działanie czynników mechanicznych, promieniowanie słoneczne i agresywne czynniki atmosferyczne, wodę rzeczną, morską i sanitarną, roztwory soli i alkaliów, rozcieńczone roztwory kwasów, ropę naftową, oleje napędowe oraz niektóre rozpuszczalniki (benzyny, ksylen). Dostępne kolory: pełna paleta RAL |
RAL | połysk |
Antifouling VSE | Farba przeciwporostowa | Farba przeciwporostowa na wody morskie i śródlądowe, bezcynowa, tworząca powłokę zmniejszającą opory hydrodynamiczne kadłuba podczas eksploatacji |
biały czerwony tlenkowy, niebieski, granatowy |
mat |
OPIMAL | Międzywarstwa | Farba winylowa do gruntowania. Powłoka bardzo dobrze przyczepna, wytrzymała mechanicznie i elastyczna. Przeznaczenie: jako warstwa poprawiająca przyczepność pomiędzy farbami z linii Epinox BOSMAN, a powłoką farby ANTIFOULING VSE. Jako warstwa poprawiająca przyczepność farby ANTIFOULING VSE do powierzchni laminatu. | popielaty | mat |